GEEN DIËTEN, MAAR NIEUWE GEWOONTES

HET BEKENDE VERHAAL

Uh-oh. Heb je gefaald? Ben je wel lid van een sportschool, maar helpt het niet echt dat deze jou alleen maar aan het werk zet en dan niet verder helpt? Je bent niet voor niets op deze website terecht gekomen. Jij hebt een doel. Jij wil nu toch echt die overtollige kilo's kwijt. Of wellicht wil je gewoon meer energie. Ook kan het zijn dat je jezelf te iel vindt en verlangt naar een gespierd lichaam. Maar misschien heb je wel een heel ander lichamelijk doel; je bent in ieder geval op zoek naar hulp. Hulp om dat ene doel te bereiken. Het antwoord: een Personal Trainer! Met de Personal Trainers van PersonalSport4You zorgen wij er niet alleen voor dat je zo snel mogelijk je doel bereikt, maar dat dit ook blijvend is en vol te houden. Training en voeding is belangrijk, maar blijvend resultaat is waar jij het voor doet.

ONS EIGEN WERKBOEK 'THE FUNDAMENTALS': OUR HOLY GRAIL

De Personal Trainers van PersonalSport4You hanteren een eigen middel om jouw doel te bereiken. We laten jou dus niet 'zomaar' intensief sporten. Ook geven wij jou niet zomaar wat voedingsadvies mee met minder calorieën en veel fruit en groenten. Nee, de Personal Trainers van PersonalSport4You pakken het dieper en breder aan. Terug naar de essentie. Terug naar jouw fundament. Daarná gaan we bouwen.

 

Wil jij in een normaal, realistisch en haalbaar tijdsbestek jouw lichamelijke doel behalen? Wil jij je bewust worden van hoe jij als persoon écht kunt veranderen? Wil jij controle over je leefstijl en lichaam en de juiste keuzes kunnen maken voor jezelf? Dan is het tijd om te werken aan een krachtig fundament dat voor jou als persoon werkt! Je hoeft hiervoor niet iedere dag te sporten en al helemaal geen crashdieet te volgen. "Wat dan wel?" horen wij je denken. Ons middel: ons eigen, zelfgeschreven instructieboek The Fundamentals. Stop met diëten, start met nieuwe gewoontes. Wij leren je middels dit instructieboek en werkboek ineen, in 12 weken een start te maken met een gezond leef- en eetpatroon. Maar bovenal: hoe jij hier de controle over krijgt en houdt! Dit instructieboek zal dus veel gaan over mindset, terugval, veranderingen, gewoontes, gedrag en zelfs jouw jeugd. Bewust en gezond eten en bewegen is daar dan slechts een logisch gevolg van :).

AANPAKKEN VAN OUDE GEWOONTES

"Kan dit dan?" Ja, dit kan! En: gaat jou lukken als je start met The Fundamentals. Waarom? Simpel: Omdat je nieuwe gewoontes zult aanleren. Gewoontes die passen bij jouw toekomstige nieuwe gewicht, hernieuwde energieniveau of toegenomen spiermassa. Als jouw voeding- en leefpatroon past bij jouw doelen, zul je merken dat  ook ná de trainingsperiode met jouw eigen werkboek van The Fundamentals, makkelijker is om die doelen vast te houden. Een erg strikt dieet is op korte termijn namelijk misschien wel effectief, maar vaak niet iets wat je de rest van je leven kunt volhouden. Natuurlijk bereik je dan wel op korte termijn jouw langverwachte en begeerde doel, maar val je op de lange termijn helaas ook gemakkelijk weer terug in je oude gewoontes... Door in plaats zo'n dieet nu een geheel nieuw voedingspatroon als gewoonte aan te leren, wordt het vasthouden van jouw doel vanzelfsprekend en geen struggle!

The Fundamentals in een notendop

analyse

Misschien wel de belangrijkste fase in jouw verandering: startfase van mindset! Een doel willen behalen is 1, maar ook de wil(skracht) hebben om er echt voor te gaan, is 2. In dit hoofdstuk van het traject doe je een stukje zelfreflectie middels 10 vragen en een schaalmeting van 1 tot 10. Wees goudeerlijk naar jezelf.

meten is weten

Ook niet onbelangrijk: de nulmeting! Want zonder startmetingen kun je jouw vorderingen niet waarnemen. In dit hoofdstuk van het traject gaan we jouw omvang en gewicht meten middels 3 meetmomenten; elke 4 weken 1x. Je documenteert steeds datum, gewicht, borst/taille, heupomvang, omtrek rechterarm, omtrek vanaf navel, rechter bovenbeen en je schouders.

lifestyle changes

Dit hoofdstuk gaat over veranderingen in jouw huidige leefstijl. Het gaat over jouw gedrag als de sleutel tot succes. Een inspirerend maar vooral activerend hoofdstuk waarin we starten met het inbouwen van veranderingen in jouw dagelijks ritme, variërend van 'Small Changes' tot 'Medium Changes' en 'Big Changes'. Dit kan het opmaken van je bed zijn elke ochtend, maar bijv. ook stoppen met suiker in je koffie. Langzaam bouwen we naar Big Changes. 

voeding

We nemen je even kort mee naar de wereld van vitamines, mineralen, eiwitten, vetten en koolhydraten. Dit hoofdstuk gaat namelijk over energie en verbranding. We geven jou concreet advies over welke productcategorieën je mag eten en geven jou 12 regels incl. slaapgedrag, vochtinname en meer. Ook behandelen we niet alleen hoe je moet afvallen, maar ook hoe je stabiel blijft en zelfs kunt aankomen. Tot slot krijg je subtiele maar baanbrekende tips zoals: eet eens van een kleiner bord! ;)

terugval

Vallen en weer opstaan zijn twee dingen die onvermijdelijk zijn bij het traject van The Fundamentals. We gaan er namelijk (natuurlijk) van uit dat jij je doel behaalt ;), maar we gaan er ook vanuit dat je af en toe ook een terugval zult krijgen. In dit hoofdstuk leren wij jou dat een terugval geen teken van zwakte of mislukking is, maar een uitdaging. Accepteer een terugval, evalueer het, bouw een oplossing in en start met frisse moed opnieuw! Deze mindset van incasseren, accepteren en evolueren leren wij je aan.

oma-model

Nee, dit hoofdstuk gaat niet over jouw oma. Dit is een spin-off van het hoofdstuk Terugval, waarbij wij jou leren om eigen valkuilen te herkennen en hiermee om te gaan nog vóórdat het plaatsvindt. We behandelen alle factoren die jouw valkuilen kunnen opwekken; huisinrichting, locaties waar je vaak bent, vrienden, familie en collega's, inhoud van je koelkast en natuurlijk jouw mentale gezondheid. Als we dit in kaart hebben gebracht, kun jij zelfbewuster worden en werken aan concrete acties.

training

Training gaat natuurlijk over bewegen. Maar bij The Fundamentals staat voorop: wat wel en niet werkt voor jouw lichaam. Deze is gewend aan de belasting die het dagelijks krijgt. Wanneer je gaat sporten of meer bewegen, moet je lichaam zich opnieuw aanpassen. Leer jezelf kritische vragen te stellen over de vorm en frequentie; buiten of binnen? Individueel of in groepsverband? Cardio of kracht? Een extra rondje wandelen met de hond? Sportschool of sportvereniging? Die ene hobby weer oppakken? Je hardloop buddy weer contacten?

lichaamstype

Jouw lichaam is uniek. Daardoor werkt de ene voeding en training voor de een wel, maar voor de ander niet. Gelukkig is er een maatstaf: lichaamstypes. Jij bent een Ectomorph, Mesomorph of Endomorph. In dit hoofdstuk leren wij je wat de kenmerken hiervan zijn, hoe jij je eigen lichaamstype kunt herkennen en wat dit betekent voor jouw voeding en training. 

PERSONAL TRAINER

Een Personal Trainer die jou jouw doel duurzaam, realistisch en haalbaar maakt, zodat je daarna zelfstandig kunt zijn.

TRAININGSSCHEMA

Jouw Personal Trainer maakt een trainingsschema dat aansluit bij jouw lichaamstype en dagelijks ritme.

VOEDING

Jouw Personal Trainer leert je verstandige keuzes te maken binnen jouw dagelijkse voedingspatroon.

COACHING

Een uitgebreid werkboek met baanbrekende opdrachten, tips, eye-openers en kennis om jouw doel te bereiken

LET'S GET SOCIAL.

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

Deze website valt onder de regels van PS4Y-concept. Voor meer informatie kan je kijken op de website www.ps4y-concept.nl 

ps4y kleinkopie.png
0